Traject leren niet de slaaf zijn van je gedachten

Week 1 & 2:     de aandacht stabiliseren

Omdat gedachten een grote impact op ons kunnen hebben is het belangrijk om onze aandacht eerst wat stevigheid en stabiliteit te geven om niet door onze gedachten meegezogen te worden. Een goede basis voor deze oefeningen is dan ook mindfulness, waar we de aandacht trainen met een anker in het hier en nu: 

Week 3 & 4:     leren waarnemen

Week 5:     gewaarzijn van gewaarzijn

Week 6:    mediteren op gedachten

Tip:     book hier een coachingssessie in om je meditatie met gedachten te bespreken.

Week 7:     gedachten leren waarnemen in plaats van ze uit te denken 

Tip:     wat is het verschil tussen een gedachte uitdenken en een gedachte waarnemen? Book hier een coachingssessie in om je ervaringen met gedachten te bespreken.

Week 8:     gedachten zijn geen feiten

Tip:     hoe kleur jij je realiteit in? Book hier een coachingssessie in om even afstand te nemen en verder stil te staan bij jouw subjectieve realiteit.

Week 9:     aan de slag met gedachten die zich gedragen als demonen

Tip:     monsters kunnen soms heel oude automatische gewoontes zijn en daardoor voor ons net onzichtbaar. Book hier een coachingssessie in om zicht te krijgen op je monsters en hoe je de hierboven geleerde oefeningen in je dagelijkse leven kan integreren om er anders mee om te gaan.