Online challenges en trajecten

Hier vind je kant en klare meerdaagse challenges die je elke dag nieuwe oefeningen voorschotelen.

14-daagse challenge de adem als rustpunt nemen

Deel je ervaringen in een afgesloten online community.

Tijdens 2 weken gaan we elke dag samen 20 minuten oefenen*. Je staat er dus niet allen voor!

*Wetenschappelijk onderzoek wijst uit dat twee weken alle dagen mediteren het mentaal welzijn al verbetert (Glück & Maercker, 2011; Kursche et al., 2012, in Cavanagh et al., 2013). Elke dag 20 minuten formele meditatie-oefeningen veranderen je brein en mentaal welzijn al significant (Gotink et al, 2016).

Stap uit je ratrace en neem eens een adempauze!

Tijdens deze challenge gaan we de adem als ankerpunt in het hier en nu gebruiken, om de geest te stabiliseren. Dit brengt de storm in je hoofd tot rust en vergroot je focus en de helderheid van je geest. Wil je graag meer lezen over de wetenschappelijke fundering hiervan →

  • Soms is een ‘onbedoelde’ nevenwerking van mindfulness dat we rust in ons hoofd vinden. Maar eigenlijk gaan we geen rust nastreven! We trainen onze focus, opmerkzaamheid en daarmee ook ons brein!
  • We trainen ook in loslaten door telkens terug te keren naar de adem als anker in het hier en nu.
  • We trainen dus niet alleen focus. Telkens als je geest in oude gewoontes hervalt, leer je dit opmerken.
  • Zo leer je de creaties van je geest opmerken, zonder overschaduwd te worden door die emotieszonder meegesleept te worden in negatieve gedachten, en zonder beheerst te worden door je oude (negatieve) automatische reactiepatronen.
  • En de nevenwerking van dit soort trainen is soms dat de storm in onze geest gaat liggen. Net zoals je in een glas water met zand in, stopt met roeren, waardoor het zand naar de bodem zakt en het water helder wordt.

Deze challenge geeft je onmiddellijk toegang tot alle oefeningen:

  • Een keuze uit 12 korte of langere meditatie-oefeningen met audio-begeleiding. Reflectievraagjes na je training om je bewustzijn te vergroten. Je leert je aandacht op een wakkere én ontspannen manier te plaatsen, met een soort van vriendelijke warmte voor jezelf.
  • 2 oefeningen uit de compassietraining om positieve emoties en je innerlijke positieve kracht te ont-dekken en te integreren in je beoefening.
  • 4 integratie-oefeningen om het geleerde in je dagelijkse leven te integreren.
  • Wat je tegenkomt tijdens de oefeningen kom je ook in je leven tegen. Via een zelfreflectie oefening, leer je jezelf weer wat beter kennen.
  • Je krijgt tips en wegwijzertjes bij de gekende valkuilen en obstakels bij de beoefening.

Je kan ten alle tijde mijn hulplijn inschakelen stel dat je toch wat vastloopt of denkt dat je niet goed bezig bent… Aarzel dan niet om een online coaching (via VDO-bellen) aan te vragen, waarin ik je steun en verder op weg help bij de typische valkuilen die met dit soort training gepaard gaan en die ik zelf al doende al goed heb kunnen verkennen. Meer over mij →

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat elke dag 20 minuten formeel oefenen, het beste effect heeft (Gotink et al, 2016).་ Maar als je al 5 minuten of 10 minuten kwalitatief oefent is het ook heel goed.