Challenge: de adem als rustpunt nemen in 8 stappen

Stap uit je ratrace en neem eens een adempauze!

Naar de Challenge →

Tijdens deze challenge gaan we de adem als ankerpunt in het hier en nu gebruiken, om de geest te stabiliseren. Soms is een ‘onbedoelde’ nevenwerking van mindfulness dat we rust in ons hoofd vinden. Maar eigenlijk gaan we net geen rust nastreven. We trainen onze focus, opmerkzaamheid en daarmee ook ons brein! Wil je graag meer lezen over de wetenschappelijke fundering hiervan →

  • Eigenlijk gaan we geen rust nastreven! We trainen in opmerkzaamheid en loslaten door telkens terug te keren naar de adem als anker in het hier en nu.
  • We trainen dus niet alleen focus. Telkens als je geest in oude gewoontes hervalt, leer je dit opmerken. Dit vergroot je opmerkzaamheid én helderheid in je geest.
  • Zo train je jezelf om de creaties van je geest op te merken, zonder overschaduwd te worden door die emoties, zonder meegesleept te worden in negatieve gedachten, en zonder beheerst te worden in je (negatieve) automatische reactiepatronen.
  • En de nevenwerking van dit soort trainen is soms dat de storm in onze geest gaat liggen. Net zoals je in een glas water met zand in, stopt met roeren, waardoor het zand naar de bodem zakt en het water helder wordt.

Deze challenge geeft je onmiddellijk gratis toegang tot alle oefeningen:

  • Een keuze uit 12 korte of langere meditatie-oefeningen met audio-begeleiding. Reflectievraagjes na je training om je bewustzijn te vergroten. Je leert je aandacht op een wakkere én ontspannen manier te plaatsen, met een soort van vriendelijke warmte voor jezelf.
  • 2 oefeningen uit de compassietraining om positieve emoties en je innerlijke positieve kracht te ont-dekken en te integreren in je beoefening.
  • 4 integratie-oefeningen om het geleerde in je dagelijkse leven te integreren.
  • Wat je tegenkomt tijdens de oefeningen kom je ook in je leven tegen. Via een zelfreflectie oefening, leer je jezelf weer wat beter kennen.
  • Je krijgt 5 tips en wegwijzertjes.

Je kan ten alle tijde mijn hulplijn inschakelen stel dat je toch wat vastloopt of denkt dat je niet goed bezig bent… Aarzel dan niet om een 30 minuten online coaching (40€ via vdo-bellen) aan te vragen, waarin ik je steun en verder op weg help bij de typische valkuilen die met dit soort training gepaard gaan en die ik zelf al doende al goed heb kunnen verkennen. Meer over mij →

We bouwen je training geleidelijk aan op tot je aan 24 minuten per dag komt. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt namelijk dat elke dag 24 minuten formeel oefenen, het beste effect heeft.་ Maar als je al 5 minuten of 10 minuten kwalitatief oefent is het ook heel goed.